Waarom een zoekmachine marketing bureau?

Zoekmachine marketing door een bureau is jouw website bovenaan in Google te krijgen voor zowel het organische gedeelte als met advertenties. Wanneer jouw website en advertenties op optimale, goed zichtbare posities worden weergegeven, kan je bedrijf een voorsprong hebben op je concurrentie. Bovendien klikken de meeste zoekers alleen op de eerste paar resultaten, wat deze plekken een visueel voordeel geeft om de aandacht van jouw toekomstige klanten te trekken.

Het werkt dan ook als volgt:
1. Mensen zoeken online naar een product of dienst
2. Ze voeren zoektermen in zoekmachines in
3. Deze zoekers vinden vervolgens jouw website via een advertentie en/of het organische gedeelte
4. Als de zoekwoorden in jouw advertentie of pagina overeenkomen met een zoekopdracht, wordt jouw advertentie en pagina weergegeven bovenaan in Google
5. Klanten nemen contact met je op

seo marketing
zoekmachine marketing
Actieve klanten
Nog aan te nemen

Wat is het doel van zoekmachine marketing bureau?

De grootste kracht van zoekmachine marketing is dat het adverteerders de mogelijkheid biedt om hun advertenties te tonen aan gemotiveerde klanten die klaar zijn om te kopen op het moment dat ze klaar zijn om een aankoop te doen. Daarnaast ben je ook nog eens vindbaar in de zoekresultaten, waardoor er dubbel de kans is dat jouw doelgroep contact met je opneemt. Geen enkel ander advertentiemedium kan dit doen, daarom is zoekmachine marketing zo effectief en zo’n verbazingwekkend krachtige manier om je bedrijf te laten groeien.

99%

1ste pagina

83%

Bezoekers

66%

Aanvragen

53%

Conversie

Waarom bovenaan staan in de zoekmachine belangrijk is?

Het optimaliseren van een site voor zoekmachines genereert direct verkeer vanaf de zoekmachines. Hierdoor kun je relevant verkeer naar een e-commerce webshop leiden om de verkoop te stimuleren. Ook als je gebruik maakt van affiliate marketing of een andere blog is SEO belangrijk voor het werven van inkomsten.

Wat is nodig om bovenaan in de zoekmachine te staan?

Allereerst is het belangrijk om je te focussen op keywords, de zoektermen. Voer zoekopdrachten uit met wat jij beschouwt als jouw populairste zoekwoorden. Beoordeel de relevantie op basis van je concurrentie. Als die zoekopdracht concurrenten en producten oplevert die bieden wat jij aanbiedt, dan kun je proberen een groter deel van die markt te krijgen. Als de zoektermen geen vergelijkbare producten opleveren, wijzig dan je termen om te proberen specifiekere woorden te vinden die winstgevender zijn.
Zorg daarnaast ook zeker voor goede content en landingspagina’s. Zo weet je landelijk of lokaal welke linkbuilding strategie nodig is. Maar leg de focus vooral op het zoeken van advertentiecampagnes. Het is belangrijk om je strategie en budget vast te stellen.

Als je op zoek bent naar hulp met zoekmachine marketing en wil je het uitbesteden, neem dan contact op met ons. Search Clicks heeft al 10 jaar ervaring met het verbeteren van posities in Google. Hetzelfde kunnen wij ook voor andere bedrijven realiseren en daarom geven wij ook SEO cursussen. Bij Search Clicks draait het alleen maar om kwaliteit, om dit te waarborgen nemen wij een beperkt aantal nieuwe klanten aan. Wij hoeven niet het grootste klantenbestand te hebben zolang onze relaties maar de afgesproken doelstellingen behalen. Dat levert namelijk langdurige zakenrelaties op wat veel waardevoller voor ons is.

× WhatsApp met ons...